Vanliga frågor

Här kan du snabbt hitta svar på de vanligaste frågorna om leveranser, storlekar, vattentäthet, returer och skötsel av våra produkter. Vi har samlat all information du kan behöva för att känna dig trygg när du handlar vattentäta skor, sneakers, stövlar och kängor hos oss. Om du inte hittar svaret du söker är du alltid välkommen att kontakta vår support – vi hjälper dig gärna vidare.

Innehåll som kan döljas

Hur spårar jag min beställning?

När din order skickades så fick du ett mejl. I det mejlet finns ett spårningsnummer. Klicka på det för att spåra din order. Hittar du inte mejlet eller behöver hjälp hör av dig till footway@support.se eller ring 020-12 12 11 så hjälper vi dig.

Hur lång tid tar leveransen?

Leveranstiden är normalt 3-4 vardagar.

Vad är er returpolicy?

Vi har 365 dagar öppet köp. När du returnerar din vara skall den vara oanvänd. Du kan läsa mer om vår returpolicy här.

Hur gör jag om jag vill returnera en vara?

I paketet med dina produkter så har vi skickat med en retursedel. Packa ner din vara och klistra på sedeln och lämna in den till närmsta ombud. Har du tappat retursedeln kan du höra dig till vår kundtjänst på support@footway.com eller ringa 020-12 12 11 så skickar vi en ny.

Vad inneär ert samarbete med Footway?

Vårt samarbete med Footway innebär att de hanterar vårt lager, logistik och kundtjänst. Det gör vi för att din upplevelse hos oss ska vara både enkel och trygg.

Hur kommer jag i kontakt med er?

Om du har frågor gällande din order så kan du kontakta vår kundtjänst på support@footway.com eller ringa på 020-12 12 11. Vi har öppet alla vardagar 9-17. Vill du komma i kontakt med oss på i andra ärenden så mejla oss på info@vattentataskor.se så återkommer vi till dig snabbt.

Hur lång tid tar det att få en återbetalning?

Om du returnerar inom 365 dagar efter att du tagit emot dem kommer vi göra en återbetalning av hela summan för produkterna till den ursprungliga betalningsmetoden. Vi strävar efter att återbetala dig inom 14 dagar efter att vi tagit emot returen. Självklart går det bra att prova produkterna som du skulle göra i en butik, men var snäll och använd inte produkterna. Om de returneras till oss och är skadade, använda eller i ett olämpligt skick riskerar du att inte få fullständig återbetalning och vi kan komma att behöva skicka tillbaka dem till dig

Hur reklamerar jag en vara?

Behöver du reklamera en produkt? Skicka ett mejl till support@footway.com. Bifoga en bild tillsammans med ditt ordernummer och en kort beskrivning, så hjälper vi dig vidare.